منتقد ،نه تخریب چی

منتقد ،نه تخریب چی

نگاه انتقادی به مسائل روز جامعه
منتقد ،نه تخریب چی

منتقد ،نه تخریب چی

نگاه انتقادی به مسائل روز جامعه

"راهنمایی و رانندگی" قزوین و کلاف سردرگم ترافیک.

برحسب اتفاق و با اصرار خانواده و سوار بر ماشین ورود کردیم به شهر،مقصد مزار شهدا بود و گشتی  در جمعه بازار،علائم ترافیک از ابتدای  خیابان قدیمی شهر یا به عبارتی  اولین خیابان قدیمی ایران شهربانی(شهدا) هویدا بود،گوئیا می شدترافیک همه شهر را در این خیابان پر از ترافیک و دود  و دم مشاهده کرد،.روز روز جمعه بود و مردم برای زیارت اهل قبور و مزار شهدا بیرون زده بودند،ورود به خیابان سلامگاه که امکان پذیر نبود،حدود 45 دقیقه در ترافیک گرفتار بودیم تا  به سمت گلزار شهدا و امامزاده حسین(ع) ورودکنیم،بعد از کلی علافی و انتظار بالاخره وارد خیابان سلامگاه شدیم،جمعه بازار،مزار شهدا،نزدیکی به بهشت حسینی و بهشت صدر،پروژه های عمرانی بلوار جمهوری اسلامی ،همه و همه دست در دست هم داده و بار ترافیکی شدیدی را ایجاد کرده بودند،هیچ کسی را گوش شنوایی برای حل این معضل نبود،حضور پرسنل راهنمایی و رانندگی کم بود و به تنهایی قادر به حل معضل ترافیکی نبود،این نکته را نباید فراموش کرد که راهنمایی و رانندگی به تنهایی نمی تواند چنین معضلاتی را حل کند.

 حال در نظر بگیرید بار ترافیکی و بر فرض گرفتار شدن بیماری که عمرش به ثانیه هایی است که بر اثر ندانم کاری ها  گره خورده است.

مطالب فوق ذره ای از بارترافیکی شهری است قدیمی که اینک گرفتار گاهاً برنامه ریزی های غلطی است که هیچ کس پاسخگو نیست،و حال درآستانه فرارسیدن فصل خرید از برای عید نوروز به معضلی لاینحل تبدیل خواهد شد.

ما منکر تلاش و کوشش بی حد و اندازه عوامل محترم راهنمایی و رانندگی نبوده و نیستیم ،اما سخن ما سخنی است  از باب درد و دل با شخص اول رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قزوین و آن هم اینکه ،برای حل معضل­ترافیک شهر چه برنامه­ریزی­هایی انجام شده است شده ؟ما در انتظار پاسخ مسئولانه جناب عالی هستیم،نیک میدانیم که جناب عالی نیز سخنانی  پر درد به مانند ما دارید پس بیائید با هم اندیشی معضل امروزه شهر را حل کنیم.

مخلص کلام اینکه، ما یک تنها یک مثال ساده بیان کردیم، و این مثال به مثابه قطره ای از دریای بی کران است که خود موید این ادعاست که  ما در حل معضل ترافیک  یکی از خیابان های اصلی که شاه راه اصلی جهت ارتباط با چندین خیابان است  لاعلاج مانده ایم،اگر این ترافیک به یک باره همه شهر را فرا بگیرید چه باید کرد؟

آیا بهتر نیست برای چنین روزهایی که اوج  ورود ماشین ها و ازدحام جمعیت به این مکان هاست تدابیری اندیشیده شود؟آیا بهتر نیست از ورود ماشین ها به خیابان جلوگیری کنیم؟آیا اجرای طرح زوج و فرد جواب گو نیست؟شک ندارم که شخص اول ارگان محترم راهنمایی و رانندگی روز جمعه در خیابانی که نام برده شده گرفتار ترافیک سرسام آور شده ،و در خویش به این نکته واقف شده که باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

ریاست محترم راهنمایی و رانندگی قزوین،کمتر از جند ماه به شروع  سال نو باقی نمانده ،الی ماشاالله مرکز قزوین پر شده از مراکز تجاری،حل معضل ترافیکی  امر خطیری است که اگر حل نشود صدمات روحی عصبی را فراهم خواهدکرد و کار پرسنل محترم  نیروی انتظامی را سخت تر ودوجندان خواهد کرد.

و اما سخنی با شهروندان،بیایید با راه اندازی کمپینی با عنوان "ساعات  پر ترافیک بدون ماشین "،پرسنل محترم راهنمایی و رانندگی رایاری کنیم،شک ندارم که مفید واقع خواهد شد،چون ما شهری را دوست داریم که پاک باشد و از هوای آن بتوان لطافت را  استنشاق کرد.

و در پایان ؛امیدوارم و امید دارم که دوستان محترم ما در راهنمایی و رانندگی  از ما کدورت به دل نداشته باشند،ما به دنبال نقد منصفانه هستیم، البته در دیدگاه خود،شاید در دیدگاه شما نقد ما از روی بی انصافی و عجولانه باشد ،اما پاسخ مسئولانه شما ،ما را قانع خواهد کرد .امید که بتوانیم باری از مشکلات ترافیکی شهر برداریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.