منتقد ،نه تخریب چی

منتقد ،نه تخریب چی

نگاه انتقادی به مسائل روز جامعه
منتقد ،نه تخریب چی

منتقد ،نه تخریب چی

نگاه انتقادی به مسائل روز جامعه

فرمانده محترم نیروی انتظامی قزوین ،خیابان اصفهان(ایران گاز)تبدیل به خاک سفید تهران شده و خانواده ها در حال بلعیدن شدن.

نکته:

با مروری اجمالی و تأمل برانگیز می توان به این نتیجه رسید که ماموریت و وظایف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عبارتند از :

1-استقرار نظم و امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی.
2- انجام وظایفی که بر طبق قانون به عنوان ضابط قوه قضائیه به عهده نیروی انتظامی محول است از قبیل:
الف ـ مبارزه با مواد مخدر.
ب ـ مبارزه با قاچاق.
ج ـ مبارزه با منکرات و فساد.
د ـ پیشگیری از وقوع جرم.
ه ـ کشف جرایم.
ح ـ دستگیری متهمین و مجرمین و جلوگیری از فرار و اختفا آنها.
3-همکاری با سازمانهای ذیربط در جهت ایجاد و توسعه زمینه های فرهنگی لازم به منظور کاهش جرائم و تخلفات و تسهیل وظایف محوله.
4-تلاش مداوم و مستمر در جهت حفظ و صیانت سازمان در زمینه های امنیتی.
5-تلاش مداوم و مستمر در جهت حاکمیت کامل فرهنگ و ضوابط اسلامی در نیروی انتظامی.

و چندین و چند عامل که ما سعی کردیم وظایف مربوط به موضوع مورد اشاره را بیان کنیم.

وظایفی بس خطیر و مهم که مروری بر لیست شهدای این نیروی جان برکف در زمینه های مختلف خود شاهد و گواهی  است بر این نکته که برای به ثمر نشستن و امنیت برقرار شدن در ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ  نکرده و نخواهند کرد و ما نیز ممنون و شاکریم از داشتن چنین نیروهای جان برکف.

و اما سخنی کوتاه با فرمانده­ کوشا ، پرتلاش و انقلابی قزوین

آیا طبق وظیفه محوله با فروشندگان مواد مخدر در خیابان اصفهان (ایران گاز)برخوردجدی شده است؟آیا نیروهای محترم انتظامی به طور نامحسوس در پارک پامچال محله مذکورحضور داشته اند؟

البته بنده هیچ گونه منکر زحمات شبانه روزی دوستان نبوده و شاهد گشت عوامل محترم این ارگان درخیابان به طور شبانه روزی بوده وهستم .

اما سوال و نکته قابل تامل که به ذهن این جانب خطور می کند این است که پس چرا باید شاهد افزایش قارچ گونه فروشندگان مواد مخدر نه  تنها  در محل پارک پامچال بلکه به صورت فراگیر ، اپیدمی و آشکارا در خیابان مذکورنیزباشیم که بسیار آزادانه و با موتورسیکلت هرگونه مواد مخدر را به دست مصرف کنندگان می رسانند.

یعنی دامنه فروش علاوه بر پارک به محل عمومی نیزگسترش پیدا کرده است  .

حتی گاهاًمشاهده شده که وانت بارهای به ظاهر میوه فروش و در اصل مواد فروش نیز در این امر سهیم و دخیل بوده و هستند.

سردار محمودی،فرمانده محترم و انقلابی نیروی انتظامی قزوین،به راستی آیا مردم جنوبی ترین نقطه شهر قزوین کم از درد بی توجهی مسئولین در همه زمینه ها چه عمرانی ،چه رفاهی و خدماتی و ...رنج می برند که باید انگ موادفروشی و خاک سفیدی هم به آنها زده شود؟

فرمانده عزیز، انسان های ساکن این خیابان شریفند ، چرا باید شاهد کوچ افراد بومی چه قشر کارگری و کشاورزی و کارمندی که در این خیابان سکونت داشتند ،علی رغم داشتن زندگی خوب باشیم؟بسیاری از این افراد به دلایلی که گفته شد بار سفر را بسته و سختی مستأجر نشینی را بر خود و خانواده خریده و آواره شده اند و این حقیقت حقیقتی کتمان  کردنی نیست.

سردار،باید واقع بین بود، از وقایع فرار کردن جز خود را فریفتن و پسرفت چیز دیگری عایدمان نخواهد کرد.خواستگاران دختران دم بخت این خیابان با شنیدن خیابان مذکور و دیدن وضعیت بد عقب نشینی می کنند،به راستی چرا؟ و هزاران چرایی که تاکنون بی جواب مانده و این بی جواب آینده همه را تباه کرده است.

به راستی چه کسی پاسخگوی آینده مبهم جوانان،دختران وخانواده های این خیابان است؟

فرمانده محترم نیروی انتظامی برای یک بار هم که شده به صورت نامحسوس سری به پارک مذکور در شب و یا به خیابان در عصر بزنید تا شاهد وقایع مذکور از نزدیک باشید.

بنده به شخصه بر این نکته واقفم که شخص جناب عالی با ما همدرد و هم عقیده اید، اما کافی نیست، خیابان ایران­گاز  جولان گاه مواد فروشان و پارک پامچال  پارک معتادان بالاخص فروشندگان مواد مخدر آنهم فروشندگانی با سن کمتر از 18 سال شده، و این مصیبتی است که دامن گیر خانواده های ساکن این منطقه گردیده است.

سرکشی به زندان مرکزی قزوین و آمار زندانیان این منطقه خود گواه و گویای مطالب ماست.

من شک ندارم که اگر از تک تک خانواده های مذکور آمار میدانی گرفته شود آنها نیز هم رای وهم عقیده با بنده در خصوص برخورد با این افراد هستند.

و نکته قابل توجه اینکه هر وقت و از سر کنجکاوی سری به این پارک می زنم با هزاران دریغ و افسوس باز شاهد افزایش فروشندگان مواد مخدر هستم و به این نتیجه می رسم که دیگر برای گردش در این پارک با خانواده امنیتی وجود ندارد.

جولان موتورسوارها با صداهای دلخراش  و دعواهای سوداگران مرگ با هم به طرز فجیع آن هم با آلت های قتاله معنی رفع اوقات فراغت را از خانواده ها سلب ونوید بخش افزایش استرس وناامنی برای خانواده شده است.

یک بار که با کارگر فضای سبز پارک صحبت می کردم ،بنده خدا گله می کرد از اینکه امنیتی ندارد،و گاها ایشان را نیز تهدید کرده اند.

فرمانده محترم نیروی انتظامی، چه کسی باعث و بانی به وجود آمدن چنین وضعیتی در این خیابان  و پارک است؟آیا مقصر و متهم  اصلی خانواده است؟بر فرض قبول ، چرا نباید سرکشی دقیق از سوی ارگان ها صورت گیرد ؟چرا بایدمتهم بودن خانواده ها را بر سرشان سرکوفت زد؟گاهاً و به ندرت و به تعداد انگشتان یک دست !!!زمان حضور عوامل محترم نیروی انتظامی مصادف می شود با خلوتی پارک، من دوست دارم برای یک بار هم که شده به طور نامحسوس و با همکاری دوستان

 مبارزه با مواد مخدر (که در این زمینه واگویه های بسیاری با دوستان خواهیم داشت)سری بزنید و با بدبخت­ کنندگان  خانواده های این منطقه آشنا شوید و ببینید که چه بلایی گریبان گیر خانواده های این منطقه شده است.

گاهاً با خود می اندیشم که، واقعاً چرا باید مواد مخدر در این منطقه آزادانه رد و بدل شود،بالاخص در این چند ماهه اخیر؟

آمار چند صد نفری معتادین به مواد مخدر در خانواده های این منطقه  را می توان از تاسف بارترین آمارهای شهر خواند،به راستی چرا باید شهر فرهنگی و جوان پرور قزوین به دلیل مشکلات عدیده گریبان گیر مسایل حاشیه ای و خطرناک نظیر مواد مخدر شده باشد.

اینکه چرا این منطقه و مناطقی نظیر آن دارای چنین آمار بالایی از مصرف کنندگان و فروشندگان مواد مخدر است خود جای بحث های کارشناسی تخصصی دارد و از حوصله این مطلب کوتاه خارج است.   

فرمانده محترم نیروی انتظامی استان قزوین،درآمد چند ده میلیونی حاصل از فروش مواد مخدر و همچنین اذعان برخی از کارشناسان مسایل اجتماعی به عدم پاکسازی 100درصدی مکان های آلوده از سوی متولیان امر راه را برای این افراد فرصت طلب و البته شرور هموار کرده است.

ورود مواد مخدر صنعتی شیشه، قرص های روان گردان و جدیداً افزایش مصرف ماده مخدر صنعتی و بسیار خطرناک "گل" سلامت جامعه و جوانان شهر را به خطر انداخته است.

خواسته مردم زحمت کش و مومن  این خیابان که هماره در صف های اول انتخابات و راه پیمایی ها پیش قدم و ثابت قدم بوده اند ،برخورد جدی با پخش کنندگان مواد مخدر اعم از خرده فروش و باند های اصلی آن است،خواسته ای ناچیز که دعای خیر خانواده های شهدای این منطقه را در پی خواهد داشت.

سردار "محمودی" فرمانده محترم انتظامی قزوین ؛

ما قبول داریم که نبود اشتغال و برنامه مدون برای جوانان، برای فروشندگان مواد مخدر و نبود فضاهای سالم فرهنگی و تفریحی، عدم آشنایی خانواده ها با مواد مخدر و نحوه برخورد با جوانان، برای مصرف کنندگان مواد مخدر از دلایل عمده گرایش به مواد مخدر چه در زمینه فروش و چه در زمینه خرید است و نیروی انتظامی نقش اساسی در این زمینه ندارد،اما می توان با برخورد جدی تا حدودی از وضعیت بغرنج منطقه جلوگیری نمود.

به امید داشتن ایرانی عاری از هرگونه مواد مخدر ونیز استانی نمونه در این زمینه و تبدیل شدن خیابان ایران گاز به پایلوت فرهنگی و اجتماعی. و این امر میسر نخواهد شد جز با برخورد با سوداگران مرگ و تاجران زندگی.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سید انوش احمدی یکشنبه 20 تیر 1395 ساعت 15:52

با سلام و احترام خدمت شما فرماندهی محترم

باید از مسئولان عالیرتبه کشور و استان بپرسید که چرا فروش مواد مخدر براحتی در شهر صورت میگیرد . آنها از همه بهتر میدانند ...؟؟؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.