منتقد ،نه تخریب چی

منتقد ،نه تخریب چی

نگاه انتقادی به مسائل روز جامعه
منتقد ،نه تخریب چی

منتقد ،نه تخریب چی

نگاه انتقادی به مسائل روز جامعه

*تعویق انتخابات فوتبال ،عدم استقلال مدیر کل ورزش و جوانان استان.

خبر فوری:مجمع انتخاباتی هیات فوتبال قزوین که قرار بود در مورخه 95/05/17 برگزار گردد در دقیقه نود متوقف و به زمان دیگری موکول شد، (کاملاً بی سرو صدا و در سکوت خبری رسانه های استان).

مقدمه:

داستان این روزهای هیات فوتبال استان ما شباهت های زیادی به قصه های ناتمامی دارد که هر روز برای شنیدن پایان خوشش لحظه شماری می کنیم ،اما دریغ و صد افسوس که گرفتار سرابی شده ایم که ما را فرصتی برای نجات نیست و آن طوری که در ذهن تداعی می کنیم،خلاف آن اثبات می شود.

و یا به عبارت دقیق تر،چرخه این روزهای هیأت فوتبال استان توسط دستان عده ای از  سیاسیونی که برای رسیدن به منافع شخصی یا جناحی از هیچ کوشش و تلاشی برای رسیدن به اهداف خود دست بر نمی دارند،به سمت و سوی دلخواه در حال چرخیدن است.

تلنگر:

بعد از مجمع انتخاباتی هیات فوتبال در مورخه 91/09/28 تا به امروز هیأت فوتبال رنگ و بوی خوشی ندیده است، از انتخاب شهردار وقت الوند برای مدیریت هیات فوتبال گرفته تا رفتن وی از استان به لحاظ کاری  که طبق قانون  نمی­توانست در مدیریت فوتبال باشد.هرچند که وی اسماً رییس بود اما رسماً با حضور کم رنگ و استفاده از نیروهای دیگر در بدنه هیات فوتبال باعث اعتراض جامعه فوتبال گردیده و فوتبال قزوین را تا حدودی به سراشیبی هدایت نمود.همه این عوامل دست به دست هم داد تا در شرایطی که وی درحال سپری کردن دوران سه ساله مدیریت هیات فوتبال بود و قانونآ نمی توانست در مسند هیأت باشد به پیشنهاد مدیرکل ورزش و موافقت علی کفاشیان،فرد دیگری سرپرست هیات فوتبال شود.

یادآوری:

بعد از تعیین سرپرست فوتبال برای استان، فوتبال قزوین کج دار و مریز به راه خود ادامه می­ داد تا اینکه 9نامزد به نام های محمد ملکی نژاد، مجید رضایی ، حسین باجیوند ، ستارآقامحمدی ، حسین بهزادپور ، علی صفری ، مهدی عبدالرزاقی ، تورج نبی زاده و ولی محمد زمانی برای انتخابات هیات فوتبال استان ثبت نام کردند.ثبت نام افراد مذکور فوتبالی ، ورزشی ودلسوز که نوید بخش بارقه ای از امید در دل ورزش دوستان بالاخص فوتبال دوستان و فوتبالیست های استان بود تا در ذهن خویش تداعی کنند که هیأت رو به موت فوتبال قزوین با انتخاب فرد ورزشی و فوتبالی  شناسنامه دار که قبلاًامتحان پس داده و کارنامه قابل قبولی دارد،در حال احیا شدن خواهد بود.

نکته:

طبق قانون اساسنامه فدراسیون فوتبال ،پروسه زمانی ثبت نام تا تشکیل مجمع نمی بایست بیش از  3 ماه باشد،امری که در فوتبال قزوین اتفاق افتاد،به این صورت که  صلاحیت نامزدهای ثبت نامی  از سوی دستگاه های نظارتی استانی دیر اعلام شده و فدراسیون فوتبال ثبت نام این افراد را باطل اعلام کرده و اعلام نموده که می بایست ثبت نام مجدد صورت گیرد و این اتفاق دوباره یعنی اینکه سرپرستی بیش از 6 ماه ادامه داشته که خلاف قانون است.

ثبت نام مجدد صورت گرفته و این بار آقایان  مجید رضایی،حسین باجیوند،ستارآقامحمدی، حسین بهزادپور ،صادقی نژاد ، مهدی عبدالرزاقی ، تورج نبی زاده برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده و مجدداً صلاحیت نامزدهای ثبت نامی مورد بررسی قرار گرفت.

تشکیل مجمع انتخاباتی هیات فوتبال برای انتخاب رییس از زمان ثبت نام دوم قرار بود که در تاریخ مشخص شده برگزار گردد و یه همین منظور کاندیداها در حال رایزنی فوتبالی برای انتخاب خویش برای رسیدن به مسند ریاست فوتبال استان بودند (امری کاملا طبیعی و بدیهی در پروسه انتخابات) که با کمال تأسف انتخابات فوتبال باز هم به تعویق افتاد ،آن هم برای بار دوم .

به راستی جناب مدیر کل اگر این بار نیز انتخابات به تعویق افتاده و  زمان تعویق نیز بیشتر از سه ماه باشد آبروریزی فوتبالی در قزوین اتفاق نخواهد افتاد؟و در این صورت می توان عنوان کرد که تعویق انتخابات خود دلیلی متقن بر عدم استقلال مدیرکلی شماست که از پس انتخابات به ظاهر ساده اما تمام قد سیاسی بر نیامده و شکی در آن نیست که دخالت افراد سیاسی منجر به تعویق انتخابات شده است.

به راستی جناب مدیر کل؛این است شعار شایسته سالاری ؟

این است عدم دخالت خط ها وجناح های سیاسی در انتخابات فوتبال؟

چرا مدیریت خود را فدای باند بازی های سیاسی می کنید؟خرده ای نیست که گرایش فکری و ایدئولوژی به یک جناح داشته باشید ،ایراد در نقص و عدم پایبندی به شعار شایسته سالاری و عدم رابطه بازی به جای ضابطه بازی است که در اداره تحت مدیریت شما به وضوح دیده می شود و این علامت نشانگر ضعف مدیریتی است که شما از پس آن بر نمی آیید.

جناب مدیر کل؛درد فوتبال استان عدم داشتن مدیریت قوی است که مدت هاست از آن رنج می برد.

مگر نباید انتخابات پاک و سالم تعیین کننده رییس باشد؟اگر هدف انتخاب فرد خاصی است دیگر چه نیازی به برگزاری انتخابات است؟

مگر نبایدانتخابات فوتبال در فضایی عاری از دخالت جناح های سیاسی باشد؟(امری بس محال).

جناب مدیر کل؛ فوتبال قزوین قربانی کج سلیقگی و بی برنامگی دوستان شده است،لطفاً به داد فوتبال برسید.

اگر فردایی باشد و عملکرد شما را در کفه ترازو بگذارند،کفه ترازو به سوی عدم صلابت در مدیریت جناب عالی سنگینی خواهد کرد.

علی ایحال،آنچه بیش از پیش برای اهالی فوتبال استان مهم است ، ورود مدیران ورزشی است که خانواده بزرگ فوتبال احساس نماید میتواند با وجود این افراد، فوتبال استان را در همه زمینه های تشکیلاتی من جمله مباحث اخلاقی ، فرهنگی ، فنی ، اجرایی ، باشگاهی ، اسپانسری، تعامل با دیگر دستگاه ها و... ارتقاء داده و راه ونشان جدیدی را ترسیم نماید. درد امروزی که فوتبال استان به آن دچار شده است به واسطه نگرش های منفی، نگاه بنگاه داری و نگاه  واسطه ای است که در سنوات گذشته به آن مبتلا بوده است.اگر خانواده فوتبال می توانست از داشته های مدیریتی ، فنی ، اجرایی و.. خوب استفاده کند چه نیاز بود که هرچند سال شاهد برگزاری مجمع انتخاباتی باشیم.

و سخن پایانی اینکه؛

بیایید وجدان های خود را بیدار کنیم که متاسفانه هیات فوتبال در گذشته انتخاب عقلانی صورت ندادند و با وجود دانستن مشکلات هیات فوتبال و دست های ضربه زنده به آن توانایی برگزاری حتی یک مجمع عمومی را نیز نداشتند.

  هیات فوتبال قزوین نیازمند ورود دلسوختگان واقعی خود برای برون رفت از مشکلات مدیریتی است که انتظار        می رود شخص مدیرکل ورزش و جوانان با ورود به این معضل مهم و اساسی تکلیف این هیات مهم ورزشی را سروسامان دهد تا فرصت ها و هزینه های بیش از این به هدر نرود.

نظرات 1 + ارسال نظر
دلسوز ورزشی چهارشنبه 20 مرداد 1395 ساعت 10:49

با سلام
نمی دانم ورود شهرداران علی رغم مشغله کاری فراوان به انتخابات هیات فوتبال با کدام منطق همخوانی دارد چرا ورزش را به ورزشکاران نمی سپارید

با سلام ،ممنون بابت پاسخ،دوست عزیز ،هدف ما چرایی عدم برگزاری انتخابات است،اینکه فلان شهردار مشغله کاری دارد یانه مربوط به این مقال نبوده و در حوصله ما نمیگنجد.
هرچند مانند شما بر این باوریم که باید برای رسیدن به پست برای خدمت باید چند شغله بودن را رها کرد تا با فراغ بال کارها را پیش برد.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.