منتقد ،نه تخریب چی

منتقد ،نه تخریب چی

نگاه انتقادی به مسائل روز جامعه
منتقد ،نه تخریب چی

منتقد ،نه تخریب چی

نگاه انتقادی به مسائل روز جامعه

راهنمایی و رانندگی شهر محمدیه ،تردد و پارکینگ خودروهای سنگین ،تناقض در رفتار.

مقدمه:محمدیه شهری است با معماری پیشرفته با رعایت سبک شهرسازی مدرن ، شهری با فضای سبز با سرانه تعریف شده برای هر شهروند و نورپردازی نوین در جهت زیباسازی شهر تا موید این معنا باشد که محمدیه پایلوت شهرسازی،فرهنگ و زیباسازی در کشور است.

شهر در حال گسترش جمعیتی و فضاهای تجاری و مسکونی است و به نظر می رسد همه شئونات و جوانب در این زمینه اندیشیده شده است و دلیل بر این مدعا نیز استقرار ادارات  و ارگان های دولتی جهت ارائه خدمات  در همه شئون  و افزایش عملیات و پروژه های عمرانی از قبیل  پارک ها ، مجتمع های تجاری در حال ساخت است.

نکته اول: شهر با همه خوبی ها و نکات قابل توجه خالی از عیب نیست ، اضافه شدن ناحیه شهری مهرگان به محمدیه و سرازیر شدن جمعیت ناحیه مذکور به شهر با وسایل نقلیه شخصی مشکلاتی به وجود آورده است به طور مثال اگر از چهارراه معلم به سمت خیابان اصلی حرکت کنید شاهد ترافیک شدید در اوج ساعات شلوغی شهر خواهید بود.

و یا در منطقه 4 و 5 روبه روی کوچه حافظ و در اوج ساعات رفت و آمد  شاهد ترافیک سرسام آوری هستیم و دریغ ­از حضور یک نفر از عوامل محترم راهنمایی و رانندگی و چندین و چند مورد دیگر                                   

ترافیک هایی که در صورت عدم رسیدگی سال های بعد منجر به مشکل لاینحل خواهد شد،اما سوال اصلی اینجاست که چرا جای عوامل محترم راهنمایی و رانندگی در این خیابان و خیابان های  دیگر کمرنگ و در مواقعی خالی است؟

گاهاً این سوال در ذهن خطور می کند که شاید راهنمایی و رانندگی شهر با کمبود نیرو مواجه است؟همیشه اگر مشاهده کرده باشید صبح ها چند نفر از پرسنل وظیفه و کادر محترم راهنمایی و رانندگی فقط نقش نظاره­گر را ایفا می کنند و این نمی تواند موید نظم در شهر باشد، نباید منکر این قضیه باشیم که با در دست داشتن دفترچه جریمه می توان تا حدودی از افزایش تخلفات و تصادفات جلوگیری کرد.

گویا دوستان محترم راهنمایی و رانندگی محمدیه باور ندارند که محمدیه شهر ده سال پیش نیست.و روزانه شاهد هجوم جمعیت به این شهر هستیم.

 شهر نیازمند مدیریت قوی در حوزه مربوطه بالاخص راهنمایی و رانندگی است. باید با جذب نیروهای جدید و اضافه نمودن به کادر پرسنل در نظم و امنیت و جلوگیری از تنش های مربوطه و سرایت به شهروندان جلوگیری کرد.

نکته دوم :تردد و پارک خودروهای سنگین در شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان مدت هاست که مشکلاتی از قبیل آلودگی صوتی، مشکلات ترافیکی و گاهاً بروز تصادفات فراوان که گاهی منجر به خسارات جانی می شود را منجر شده است. و باز هم شاهد کاهش حضور راهنمایی و رانندگی و تذکر جدی به رانندگان خودروهای مذکور هستیم.

و دلیل بر این ادعا نیز گذری بر کوچه ها و بلوارهای اصلی شهر زدن و پارک خودروهای سنگین را به نظاره نشستن است .

درهم ریختگی مبلمان و چهره شهر، تخریب زیر ساخت­های معابر و تاسیسات تنها بخشی از ره­آوردهای تردد و پارک وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان است.

 تردد ماشین های سنگین در بسیاری از شهرها به خصوص در شهر محمدیه به معضلی بزرگ تبدیل شده و مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرده است .

همین چند وقت پیش شاهد برخورد یکی از همین خودروها  با تابلوی شهرداری محمدیه و ایجاد خسارت به تابلوی مذکور بودیم.

و یا شاهد جداشدن قسمت هایی از قطعات خودروهای سنگین از اتاق اصلی در سطح شهر بودیم که خوشبختانه منجر به خسارات جانی نشد،اما تا کی؟

اگر این بار اتفاقی خدای ناکرده برای افراد بیفتد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

 گاهاً بسیاری از مردم شهر محمدیه درباره پارک و توقف خودروهای سنگین در حاشیه خیابان ها و معابر نارضایتی خود را اعلام کرده ­اند اما کو گوش شنوا ؟

 دوستان  چه خوب است به رانندگان خودروهای سنگین تذکر داده شود تا برای پارک خودروها به پارکینگ بزرگی که برای خودروهای سنگین در نظر گرفته شده مراجعه نمایند  تا دیگر این خودروها در خیابان پارک نکنند.

نباید فراموش کنیم که توقف خودرو های سنگین ویژه یک محله یا مکان خاصی نیست،  اگر شب ها سری به کوچه ها و خیابان های سطح شهر بزنید می بینید که کامیون ها در اکثر خیابان ها پارک شده اند.

متأسفانه برخی از رانندگان وسایل نقلیه سنگین، با وجود ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در داخل شهر ، خود را به نزدیک ترین فضای خالی و خیابان نزدیک محل سکونت شان می رسانند و خودروهایشان را پارک می کنند.

 پلیس راهنمایی و رانندگی می تواند با برخورد قاطع با این افراد باعث شود که کوچه و خیابان های سطح شهر به پارکینگ خودروهای سنگین تبدیل نشود.

پایان سخن اینکه: سهل انگاری و اهمال در امور مربوطه منجر به صدمات جبران ناپذیری خواهد شد که شاید زمان گذشته باشد.

نباید حضور کمرنگ پلیس راهنمایی و رانندگی بخش محمدیه منجر به بروز حوادث شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.