منتقد ،نه تخریب چی

منتقد ،نه تخریب چی

نگاه انتقادی به مسائل روز جامعه
منتقد ،نه تخریب چی

منتقد ،نه تخریب چی

نگاه انتقادی به مسائل روز جامعه

کلاف سردرگمی انتخاباتی هیأت های فوتبال وکشتی استان تا کی ؟- دقیقاً کجای فوتبال و کشتی کشورهستیم؟

اسماعیل حسینی-روزنامه نگار و فعال ورزشی :موقعی که از سر کنجکاوی و حس کار رسانه ای سری به آرشیو مطبوعات استان  بزنیم موضوعاتی که طی 10سال اخیر دغدغه جامعه بزرگ ورزشی استان در دو هیات ورزشی فوتبال و کشتی بوده، بحث انتخابات این دو هیات است.شاید جالب باشد بدانیدکه چرا ما دغدغه این موضوع را داشته و داریم که چرا فوتبال و کشتی استان ما همچنان در بحث مدیریت ورزشی بالاخص در راس مجموعه خود در کلاف سرگردانی به سر می برد ؟و با وجود وعده وعید های فراوان مسئولین اول ورزش استان مبنی بر حل کردن مدیریت هیات های مذکور هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است. در پیش بودن حداقل 15 مجمع انتخاباتی  در سال 95 از یک سو و نبود مدیریت در ورزش شهرستان های همچون تاکستان، البرز، آبیک،اقبالیه  و ..  از سو ی دیگر عدم مدیریت نگران هایی را در میان اهالی ورزش دوستان به وجود آورده است.آیا ما حق نداریم نگران از دست دادن سرمایه های نیروی انسانی ، امکانات دولتی و مهمتر از همه در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل شاهد این همه مشکل در سه ماه اول سال باشیم ؟.

امروز و فرداشدن مجمع کشتی سودی ندارد.

هیات کشتی استان قزوین بعد از فوت مرحوم مومنی تا به امروز رنگ آرامش و آسایش به خود ندیده است .مردی که اهالی کشتی براین باور بودن که اخلاق و مرام پهلوانی و قهرمانی الویت کارش بود .کشتی استان 10-12سال اخیر با رفت وآمد مدیرانی همچون محمودحیدری ، عباس نیکویه ، صباغ ،لایق، مسعود نصرتی ، عین الله صادقی و حال حجت الله رسولی به صورت مدیریتی و سرپرستی اداره می شده است و می شود .تا چند وقت پیش همه اهالی کشتی از نبود مدیریت کشتی بلد کاریزماتیک که از جنس کشتی باشد رنج می برند و با اعلام قاطع محمودحیدری بعنوان نامزد انتخاباتی هیات کشتی در 6ماه اخیر وبا وجود سپری شدن مراحل قانونی انتخاباتی هیات کشتی استان هر روز می شنویم که مجمع این هیات امروز ویا فردا برگزار می شود. تا 2-3 هفته پیش بحث مسابقات جهانی آمریکا بود که خوشبختانه تیم ایران قهرمان جام جهانی شد و حال با نزدیک شدن به المپیک باز هم می شنویم که رسول خادم رییس فدراسیون کشتی خواهان برگزاری همه مجامع انتخاباتی هیات های استانی به بعد ار المپیک است. در این بین چند سئوال مهم مطرح است .آیا همه کشتی ایران تیم ملی است؟ آیا تیم ملی راس هرم است و هیات های استانی نقشی در رشد و پیشرفت کشتی گیران ندارند؟ چه تضمینی وجود دارد که بعد ازمسابقات المپیک رسول خادم بعنوان ریئس فدراسیون کشتی در سمت خود باشد؟ آیا بهتر نیست یک هیات کشتی استانی مانند قزوین که بیش از 10 سال می شود گوش شکسته های این ورزش رنگ آرامش به خود ندیده اند با انتخاب درست و عقلانی و سپردن مدیریت هیات کشتی به دست مدیرانی کشتی بلد یک استان را از کلاف سرگردانی خود ساخته نجات دهیم .متاسفانه می شنویم که دست های پنهانی که روزگاری داعیه قهرمانی و پهلوانی در کشتی استان داشته اند و رفیق گرمابه وگلستان برخی آقایان هستن با نفوذ خود در بین فدراسیونی ها قصد دارند که مجمع انتخاباتی به تعویق بیفتد. دراین بین با نگاهی به کارنامه کشتی استان می بینیم که متاسفانه ما هیچ ملی پوشی در رده های نونهالان ، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان نداریم ! آیا برای استانی که روزگاری ملی پوش و قهرمان داشت منطقی است ؟ مدعیان کشتی با کشتی چکار کرده اند که امروز هیچ کشتی گیر مطرح نداریم .هیات کشتی استان در اولویت اول نیازمند یک مدیر از خانواده کشتی است و سپس آسیب شناسی مشکلات گذشته که می طلبد شخص محمد مشهدی آقایی که دغدغه کشتی نیز دارد به مانند گذشته پیگیر تشکیل مجمع انتخاباتی باشد که می دانیم وی تلاش های زیادی داشته است اما همه می داند که تا موقعی که مجمع تشکیل نشود و مدیریت هیات کشتی مشخص نشود به معنی این است که کاری صورت نگرفته است.حال کشتی استان با داشتن خانه کشتی ، سالن تختی و سالن های دیگر شهرستانی درگیر دست های پشت پرده و عدم مدیریت ورزشی در خانواده کشتی است که متاسفانه هرروز شاهد رفت وآمد افراد به کشتی و در سوی دیگر هدر رفت هزینه های مالی ، انسانی ،امکاناتی واختلاف های درون خانواده کشتی هستیم که باعث شده هرکس ساز خودش را بنوازد .

  هیات فوتبال و باز هم ثبت نام مجمع انتخاباتی !!!

داستان هیات فوتبال شباهت های زیادی به هیات کشتی دارد. زمانی که در مورخه 28/9/91 مجمع انتخاباتی هیات فوتبال از بین مجید رضایی ، رضا طاهری ، مرتضی ململی ، ابراهیم شوشتری، داودسیاح ، ولی محمد زمانی ، سعید آگشته که با عنوان شهرداری الوند برای مدیریت هیات فوتبال انتخاب کرد این فکر را نمی کرد که در صورت رفتن آگشته از استان به لحاظ کاری طبق قانون وی نمی تواند در مدیریت فوتبال باشد هرچند که وی اسماً رییس بود و حضور کم رنگ و استفاده از نیروهای دیگر در بدنه هیات فوتبال باعث اعتراض جامعه فوتبال گردید و درشرایطی که آگشته درحال سپری کردن دوران سه ساله مدیریت هیات فوتبال بود و قانونآ نمی توانست در مسند هیات باشد به پیشنهاد مدیرکل ورزش و موافقعت علی کفاشیان ،حسین باجیوند سرپرست هیات فوتبال شد.در دورانی 6 ماهه سرپرستی باجیوند که وظایف یک سرپرست برگزاری مجمع انتخاباتی است ، 9نامزد از به نام های محمد ملکی نژاد، مجید رضایی ، حسین باجیوند ، ستارآقامحمدی ، حسین بهزادپور ، علی صفری ، مهدی عبدالرزاقی ، تورج نبی زاده و ولی محمد زمانی ثبت نام کردند و با توجه اینکه طبق قانون اساسنامه فدراسیون فوتبال از زمان ثبت نام تا تشکیل مجمع نمی بایست 3 ماه بگذرد و دیر اعلام شدن صلاحیت نامزدهااز سوی دستگاه های نظارتی استانی ، فدراسیون فوتبال ثبت نام این افراد را باطل اعلام کرده است و می بایست دوباره ثبت نام صورت گیرد.آنچه بیش از پیش برای اهالی فوتبال استان مهم است ، ورود مدیران ورزشی است که خانواده بزرگ فوتبال احساس نمایند که     می توان با وجود این افراد، فوتبال استان در همه زمینه های تشکیلاتی من جمله مباحث اخلاقی ، فرهنگی ، فنی ، اجرایی ، باشگاهی ، اسپانسری، تعامل با دیگر دستگاه ها و... راه ونشان جدیدی ترسیم نماید. درد امروزی که فوتبال به آن دچار شده است به واسطه      نگرش های منفی و نگاه بنگاه داری و نگاه  واسطه ای و باندی نگاه کردن در سنوات گذشته بوده است .اگر خانواده فوتبال می توانست از داشته های مدیریتی ، فنی ، اجرایی و.. خوب استفاده می کرد چه نیاز بود که هرچند سال شاهد برگزاری مجمع انتخاباتی باشیم باید وجدان های خود را بیدار کنیم که درد هیات فوتبال ما تنها و تنها به افراد مجمع انتخاباتی است که متاسفانه در گذشته انتخاب عقلانی صورت ندادند و با وجود دانستن مشکلات هیات فوتبال و دست های ضربه زنده به آن توانایی برگزاری حتی یک مجمع عمومی را نیز نداشتند.حال سرپرست هیات فوتبال استان که با کوله باری از مشکلات ساختاری و نگرشی جامعه فوتبال که در خود دارد در فکر  راه کار جدید برای کمک به آینده فوتبال است هرچند طی ماه های اخیر عده ای قصد داشتند که هیات فوتبال را در برنامه ریزی و حرکت روبه جلو خود ناکام بگذارند که با کار مشورتی با پیشکسوتان فوتبال این توطئه ها خاموش گردید . حال هیات های فوتبال و کشتی نیازمند ورود دلسوختگان واقعی خود برای برون رفت از مشکلات مدیریتی است که انتظار می رود شخص مدیرکل ورزش و جوانان با ورود به این معضل مهم و اساسی تکلیف دو هیات مهم ورزشی را سروسامان دهد تا فرصت ها و هزینه های بیش از این به هدر نرود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.